Poročilo "The Titans of Travel," ki sta ga pripravila Statista in Booking.com, raziskuje vlogo malih in srednje velikih podjetij (SME) v evropskem turističnem in hotelskem sektorju ter poudarja njihovo pomembnost za ohranjanje lokalne kulture, ustvarjanje delovnih mest in gospodarski razvoj. S pomočjo digitalnih platform mala in srednje velika podjetja povečujejo konkurenčnost in dostopnost za globalne trge.
Mala in srednje velika podjetja (SME) predstavljajo kar 99,8 % evropskega turističnega sektorja ter ustvarjajo dve tretjini vseh delovnih mest. Turizem v EU prispeva 10 % BDP-ja in bo do leta 2034 dosegel 3 bilijone evrov. Kljub temu se SME soočajo z izzivi, kot so težaven dostop do financiranja, pomanjkanje kadra in stroški digitalizacije ter trajnosti.
V Evropi narašča delež hotelskih verig, ki trenutno obsegajo 43 % vseh sob, kar vpliva na lokalna podjetja, ki ohranjajo dodano vrednost v svojih skupnostih. Letalski promet in mlajši popotniki spreminjajo potovalne vzorce, Kitajska pa postaja ključni trg. Po napovedih bo mednarodna potrošnja turistov v EU do leta 2034 dosegla 720 milijard evrov.
Digitalne platforme in ocene gostov igrajo vse pomembnejšo vlogo pri uspehu SME, saj povečujejo zasedenost in vidnost manjših ponudnikov. Trajnost postaja ključno vodilo razvoja, a predstavlja finančni izziv, zato so potrebne sinergije med vladami, podjetji in turisti za zagotavljanje dolgoročne odpornosti sektorja.
Več tukaj informacij na strani STO in celotno poročilo na spletnem mestu Satista.
Vir: STO in Statista