Sedem ključnih trendov v turizmu

Datum objave: 30. 1. 2024
Novice

Slovenska turistična organizacija je tudi letos objavila trende v turizmu. Trendi uglednih raziskovalnih hiš, vsak po svoje odsevajo spremembe v vedenju potrošnikov, njihove potrebe in zanimanja, prav tako pa vsaka hiša opozarja na pomembne novosti v turističnem sektorju.

Aktualna analiza podjetja ForwardKeys, ki redno spremlja in analizira na milijone podatkov o potovanjih, pa letos v ospredje postavlja naslednje trende:

  1. Turisti se odločajo za manj potovanj, ki pa so daljša. Popotniške preference se spreminjajo zaradi višjih stroškov potovanj, povečane zavesti o vplivu letalskega prevoza na okolje ter odkrivanja bližnjih destinacij med pandemijo. Glede na leto 2019 so kratki potovanji (1-3 noči) globalno upadla za 4%, kar predstavlja spodbudo za destinacije, ki si prizadevajo privabiti ozaveščene obiskovalce in spodbujati manj ogljično intenzivna potovanja.
  2. Popotniki se raje družijo. Skupne izkušnje so ključnega pomena za mnoge popotnike, kar se kaže v odpornosti potovanj v družinskih skupinah, kjer tri do pet potnikov potuje skupaj.
  3. Želja po luksuznih potovanjih. Obnovljeno povpraševanje po luksuznih doživetjih je preseglo druge možnosti potovanj, deloma zaradi želje ljudi po nadomeščanju "izgubljenih" potovanj med pandemijo. To kaže, da potniki, ki iščejo luksuzna doživetja, kljub naraščajočim stroškom ostajajo odporni na pritisk cen.
  4. Hibridno delo spodbuja potovanja izven glavne turistične sezone.Sezonskost potovanj je tesno povezana s službenimi in šolskimi urniki, kar ustvarja predvidljive vrhunce in padce. S porastom priljubljenosti dela na daljavo ali hibridnega dela pa določene demografske skupine zdaj lahko potujejo skozi celo leto. To jim omogoča izkoristiti nižje cene izven glavne turistične sezone ter obiskati manj obiskane destinacije.
  5. Rezervacijski časi so se vrnili na dolžino pred pandemijo. Rezervacijsko vedenje ni več omejeno s potovanjskimi omejitvami, saj se je zaupanje potrošnikov povrnilo. V Evropi in na Srednjem vzhodu odražajo vzorci rezervacij enako stanje kot pred pandemijo.
  6. Prihodnost je za potovalne agencije digitalna. Kljub temu, da so bile neposredne rezervacije še vedno priljubljene v letu 2023, se opaža trend spremembe, pri čemer se povečuje delež rezervacij prek potovalnih agencij v primerjavi z letom 2022. Čeprav ni jasno, v kolikšni meri se bodo potovalne agencije še naprej okrevale, je očitno, da spletne agencije beležijo boljše okrevanje v primerjavi s klasičnimi, kar odraža komercialne in tehnološke trende.
  7. Podnebne spremembe imajo dolgoročen pomen.Kljub ekstremnim temperaturam, požarom in poplavam na severni polobli poleti leta 2023, vplivi "podnebno pogojenih dogodkov" na potovanja niso bili opazni v takojšnjem času. Vendar pa se dolgoročno pričakuje, da bodo podnebne spremembe bistveno preoblikovale preference potovanj, saj napovedani dvigi temperatur zmanjšujejo povpraševanje poleti v vročih destinacijah in povečujejo privlačnost tradicionalno hladnejših regij.

VIR: STO

Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z izborom opcije "strinjam se" se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja izberite opcijo "ne strinjam se".Več o tem