Zanimanje za potovanja na ključnih mednarodnih trgih narašča, pri čemer 59 % anketirancev načrtuje obisk Evrope to poletje, kar je 9 % več kot leta 2019. Kljub pomislekom glede varnosti in cenovne dostopnosti Evropa ostaja glavna destinacija za 41 % anketiranih, kar je 4 % manj kot leta 2019. To kaže najnovejši "Long-Haul Travel Barometer", ki sta ga objavila Evropska potovalna komisija (ETC) in Eurail BV.
Študija analizira potovanja v Evropo v poletnih mesecih od maja do avgusta 2024, zajela pa je 7.000 popotnikov iz sedmih glavnih oddaljenih trgov – Avstralije, Brazilije, Kanade, Kitajske, Japonske, Južne Koreje in ZDA.
Ključne ugotovitve:
- Kitajska in Brazilija: Popotniki iz teh držav kažejo največjo namero za obisk Evrope to poletje, saj potovanje načrtuje 62 % Kitajcev in 52 % Brazilcev. V obeh državah k tem številkam v veliki meri prispevajo premožnejši posamezniki.
- ZDA in Kanada: Čeprav so popotniki iz teh držav bolj previdni, zanimanje za potovanja v Evropo narašča (40 % iz ZDA in 42 % iz Kanade).
- Avstralija in Južna Koreja: Zmerno zanimanje z 37 % oziroma 35 % popotnikov, ki načrtujejo obisk Evrope.
- Japonska: Najmanjše zanimanje, saj okrevanje na tem trgu še vedno poteka počasi (19 %).
- Demografski trendi: Mlajši popotniki (18-24 let in 34-49 let) ter tisti z višjimi dohodki kažejo najmočnejšo željo po potovanju v Evropo.
Varnost je postala ključni kriterij pri izbiri destinacije. Skoraj polovica (45 %) anketirancev daje prednost evropskim destinacijam, ki jih dojemajo kot varne, kar je 9 % več kot poleti 2022 in 6 % več kot poleti 2023. Kakovost turistične infrastrukture je drugi najpomembnejši kriterij (38 %), sledijo ikonične znamenitosti (36 %). Stabilno vreme je pomembno za 31 % anketirancev, priročnost pa igra pomembno vlogo za 20 % popotnikov, ki izberejo destinacijo z dobrimi železniškimi povezavami.
Podrobno poročilo je na voljo na povezavi.